Дар'єнський пропуск: проїзд для сміливих

Дар'єнський пропуск: проїзд для сміливих

Найдовша у світі автомобільна траса – це Панамериканське шосе у США. Вона з’єднує одразу 13 країн та занесена до Книги рекордів Гіннеса! Так, за допомого шосе можна проїхатися територією Штатів, Канади, Мексики, Гватемали, Сальвадору, Гондурасу, Нікарагуа, Коста-Ріки, Панами, Колумбії, Еквадор, Перу, Чилі та Аргентини. Проте не обійтись без пригод: деякі ділянки шляху потребують справжньої водійської майстерності. Подолати їх на звичайному легковому автомобілі – абсолютно неможливо!

Як з’явилось Панамериканське шосе?

У 20-х роках минулого століття американці почали розробляти плани створення дороги, яка б з'єднала Аляску та Чилі. Декілька десятиліть клопіткої роботи, і їм це вдалося: результатом стало Панамериканське шосе.

Цікаві факти про автомобільну трасу-рекордсмена:

  • 48 тисяч кілометрів – загальна протяжність шосе;
  • Панамериканське шосе проходить через усі існуючі кліматичні зони з будь-якими умовами, від розпечених тропічних лісів до морозних гірських регіонів;
  • Старт шляху – в селищі нафтовиків Прадхої-Бей (родовище Прудо-Бей, Аляска) , фініш – в найпівденніших районах Південної Америки.

Багато ділянок шосе знаходяться в украй плачевному становищі. Не стільки через потурання місцевих служб, скільки через постійно мінливі погодні умови. Та найскладніший відрізок шляху – це Дар'єнський пропуск. Проїхати через його буйні зарості можна лише на квадроциклах та позашляховиках.

Дар'єнський пропуск

Ділянка Панамериканського шосе, яку називають Дар'єнським пропуском, має довжину понад 160 км, та проходить між Панамою і Колумбією. Ці 160 км розкинулися в важкодоступних місцях, які до того ж є національними парками двох вказаних країн. Дар'єнський пропуск – це територія не освоєних боліт, лісів і гір, які є справді небезпечними.

До сих пір, всі спроби побудувати дорогу в цьому місці закінчувалися невдачею, причини якої полягають у величезній вартості та складності побудови шосе по такій місцевості; протистоянні екологів, які захищають вологі тропічні джунглі; протистоянні правозахисників, що захищають місцеві корінні народності; думці, що дорога відкриє шлях до Північної Америки багатьом тропічним хворобам. Проте Дар'єнський пропуск усе ж з’явився, і тепер приваблює екстремалів з усього світу.

Чи вдалось комусь проїхатися пропуском?

За останні десятиліття було зроблено багато спроб перетнути Дар'єнський пропуск. Перший успішний перетин на автомобілі відбувся в 1959-60 роках на Land Rover La Cucaracha Cariñosa та Jeep CJ-5 під час міжнародної Трансдаренської експедиції. За час експедиції команда перетнула 180 річок та струмків, була змушена спорудити 125 імпровізованих мостів. Найчастіше їх будували зі стовбурів пальм, які були досить міцними і гнучкими.

Не обійшлось й без екстремальних ситуацій. Мали місце три серйозних інциденти з перекиданням позашляховиків. На щастя, все обійшлися благополучно для учасників. Лебідки, які застосовувалися для просування на важких ділянках, теж представляли небезпеку для людей через раптове обривання троса. На останній ділянці лебідка джипа зламалася вдруге та вже остаточно.

Протягом всього часу учасники перебували в надважких умовах. Хто хоч трохи знайомий з тропічними джунглями, легко уявить собі, як впливає на людський організм тривале перебування в подібному кліматі. Крім того, існувала небезпека зараження малярією, вельми поширеною хворобою в цій місцевості. Для повноти картини нагадаємо й про присутність величезної кількості отруйних комах та змій. У команді підтримки були випадки порізів та ударів, але нічого настільки серйозного, щоб була потрібна термінова евакуація. На тлі цього постійно виникали різні проблеми технічного, логістичного та топографічного характеру, рішення яких вимагало особливої ​​винахідливості.

Так чи інакше, екіпажі Land Rover La Cucaracha Cariñosa та Jeep CJ-5 змогли проїхатися найскладнішим у світі шляхом: на це їм знадобилося 136 днів!

Можливо вас зацікавить

Немає відгуків

Залиште відгук

Увійдіть або зареєструйтесь, щоб залишити відкуг!
Scroll

Цей сайт використовує cookies. Ви можете змінити налаштування cookies в своєму браузері. Дізнатись більше.