З початком 21 століття, розпочався і новий етап розвитку українського трофі – рейду, як спортивної дисципліни. Саме період з 2000 до 2009 – став перехідним: із любительського виду спорту до професійного.
У 2000 році, представник компанії Неміроф Дмитро Шевченко, ініціював змагання – «Неміроф трофі». Захід став наймасштабнішим офф – роуд заїздом в Україні. Змагання проіснували до 2007 року. Особливістю Неміроф трофі стало те, що участь у заїзді брали не лише позашляховики, а ще й спортивні авто. Саме тоді в Україні розпочався поділ на тих, хто любить швидкість і на тих, хто не може жити без бездоріжжя.
У 2007 році офф – роуд перейшов на інший етап. З’явилися технічні критерії , без яких позашляховик не допускали до участі у змаганнях. Раніше, аби стати учасником рейду достатньо було приїхати на своєму повсякденному автомобілі.
В 2007 році, у рамках фестивалю Off – road – FREEFEST, відбувся заїзд «Чорна вода». Організатори змагання прописали чіткий регламент участі та заїзду. Головною метою заходу було продемонструвати, що провести заїзд вищого рівня складності у столичному регіоні – цілоком реально. Для цього організатори проклали трасу з усіма офф – роуд елементами: болотом, ярами та бродами. Після перших змагань у цій локації – болото «Чорна вода» стало найбільш популярним місцем серед власників позашляховиків. Протягом наступних десяти років там регулярно влаштовували зустрічі, фестивалі та дружні заїзди.
У 2007 році також з’явилися і інші трофі – рейд змаганя. Заїзд у Карпатах - «Горган трофі», «Самарські нетрі» - Дніпропетровщина. На Харківщині розпочали проводити «Karmageddon» - заїзд позашляховиків тривалістю в 24 години. Тоді він отримав звання найскладнішого, адже учасники змагалися цілу добу, без сну та відпочинку. Такий формат був абсолютно новим в українській офф – роуд спільноті.
На 2008 рік припало «народження» ще одного заїзду – «АТЛ трофі». Цей заїзд виділився рекордною протяжністю траси – 250 кілометрів.
2009 рік став важливим у історії українського трофі- рейду, адже відубвся перший кубок ФАУ (Федерації автомобілістів України). Автомобілісти, які брали участь у трофі- рейдах отримали ліцензії та офіційно стали спортсменами, а не аматорами. Регламент передбачав поділ на категорії, тому позашляховики, квадроцикли та аматорів оцінювали окремо.
Продовження у наступній частині.
Залиште відгук